motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

neděle 3. září 2017

Sladká černá ...

Když jsem dnes přemýšlela, jaký nejlepší název dát dnešním fotkám,
žádný vhodný mě hned nenapadal...
Mohl by být spíš - Nedělní rychlo akce...
Ale já poslední dobou jiné akce vlastně neprovádím, 
takže by to bylo trochu závádějící.
Kousek od nás máme les, kde jsem dostala tip na-
lány ostružin...
No jasně- sladká černá- pro někoho obyčejná ostružina....



Už jen proto, že jich bylo tolik a natrhat sklenici byla otázka pár minut,
pro mě zase neobyčejná věc...



Když jsem tak trhala tuhle sladkou dobrotu,
říkala jsem si, jaká je to škoda, že i ti, co mají tyhle dokonalé černé poklady přímo u nosu,
jsou schopni raději zajít do supermarketu a koupit si je tam,
 nebo jakékoliv jiné ovoce dovezené kdoví odkud...
Že je strašná škoda, že tyhle poklady, které máme často u nosu,
často míjíme bez povšimnutí...
A navíc bonus ztichlého večerního lesa, to je sen...




A přitom stačí tak málo...
Tam vám bylo tak krásně...
Slunce se chystalo spát  a já je ještě prosila, aby mi tu černou parádu pomohlo nasvítit,
aby černé korále vynikly...



A tak mi pomohlo i slunce a já se usmívala ještě o kousek víc...



Nechala jsem slunce osvítit tyhle černé perly na mé ruce a prosila sluníčko,
ať ještě počká, než vyjdu z lesa...


I když chlad podzimu byl cítit víc, než by bylo nutné,
tak mě hřál pocit, že za pouhou hodinku jsem si zase přinesla domů tuhle nádheru,
sladko v puse 
a pohled na zapadající slunce, co se odráželo v plné sklenici černých,
lesknoucích se bobulek sladších než med...



Jsem ráda, že se zase jeden můj rychlo plán vydařil víc,
než bych si dokázala přát...

A navíc mám ještě bonus pro všechny, co si všímají hned, nebo až doma, jako já -
na jedné fotce jsem nechtěně zvěčnila i jednoho maskovaného strážce těchto krásných lesních dobrot...
Tak schválně, kdo má dobré oči?



18 komentářů:

  1. Ostružiny mám moc ráda, jen nemám žádný tip na jejich lány. Jen pár šlahounů na zahradě, které teď o víkendu vydali hrstičku sladkých plodů. I tak to bylo milé. Ale vzpomínám na dovolenou na Zakarpatské Ukrajině - tam jsme potkávali ostružin lány a já pilně zobala... (a manžel brblal, že na výletech pořád zastavuji ;-))
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, když ony ty zahradní ostružiny nejsou ono. Ta vůně lesa je prostě bonus, co se nahradit nedá :o). Ale třeba zase narazíte někdy i tady u nás a budete zobat třeba zase oba ... Měj se moc hezky. H.

      Vymazat
  2. Já už letos sbírám na zahradě, ale před dvěma roky mne vytáhla kamarádka k nim do lesa, zrovna byla ohromná úroda. To jsem nasbírala hodně a uvařila marmelády.
    Bohužel, žádného strážce jsem nenašla, takže zrak se neustále zhoršuje - ach jo.
    Hani, měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jj. na marmelády mám to štěstí a ještě dostávám příděly od mé milované maminky, takže já jen na chuť a do zásoby- až se zima zeptá...
      A co se týče očí- malá pomůcka- je to na fotce č. 4... vážně se maskuje skvěle, to nebude ani tak moc očima :O).
      Krásné sluníčkové dny. H.

      Vymazat
  3. Jako malá holka jsem si s kamarádkami malovala ostružinami pusu na červeno :-). Teď už si je sbírám do pusy, pokud na ně někde při mých vycházkách narazím.
    Na té čtvrté fotečce je na listě kobylka nebo něco takového s dlouhýma nohama. Nebo se mýlím?
    Měj se hezky- ostružinově :-)
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,no jasně,fialová rtěnka,na tu jsem úplně zapomněla.;).Díky za milý komentář.H.

      Vymazat
  4. Tak takový zážitek se nedá koupit ani v tom nejlepším supermarketu.
    Na té čtvrté fotce - bohužel, už mám asi hodně unavené oči.
    Hani, měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,přesně a právě proto já musela tenhle výlet a tyhle fotky udělat.Měj se moc hezky.H.

      Vymazat
  5. Hani, krásné sladké místo. Já ostružiny sbírám u taťky na zahradě. Má jich tam spoustu a jsou také slaďoučké. Takže jsi mi připomněla vyrazit se skleničkou, dokud jsou. :o)
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši,tak vyraž,dokud ještě jsou;).Ta sladká chuť se nedá nahradit.Hezké zářiové dny i k vám.H.

      Vymazat
  6. Ty časy, kdy lidi vyráželi do lesa a přinesli odtud plné hrnečky borůvek, lesních jahod a ostružin jsou bohužel pryč. Není v módě sbírat lesní plody a přitom je to taková báječná relaxace...
    Tvoje fotky a pocity jsou toho Hanko důkazem. Krásné.
    Tu zelenou potvůrku tam vidím, ale objevila jsem ji až po Tvé nápovědě:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spousta věcí se nedělá...Ale já jsem tak ráda nemoderní ;)
      A ta potvůrka skákavá tam vážně je :).Měj se moc hezky.H.

      Vymazat
  7. Haní, krásně jsem si zavzpomínala. Jak jsme chodily jako děti do lesa na maliny, nacpávaly jsme si jimi pusy - tu slast v ústech. Jak jsme sbíraly do hrníčků a pak jak jsme si stavěly v lese domečky z mechu, větviček, šišek a kamínků. Krásné vzpomínání.
    Krásná procházka, fotečky.
    Díky. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačí, děkuji za tvoje milé vzpomínání. Měly jsme stejné dětství :o). Domečky v lese byly nepřekonatelné a maliny na stéblech a bedly napíchané na klacku... to byly snové prázdniny...Měj se moc hezky i teď. H.

      Vymazat
  8. Hani, hned bych si dala :-) A takovou šlehačkovou roládu s ostružinami... hmmm... Hezkou neděli, Karla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karli, díky za tip- asi zajedu ještě jednou :o)).Měj se taky moc hezky. H.

      Vymazat
  9. Haničko, krásné povídání doprovázené krásnými obrázky. Ostružiny sbírám sousedovi - má je u nás vedle plotu a jak chutnají. Měj se krásně - jinak i já bych potřebovala silnější dioptrie. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, děkuji moc za návštěvu a hezké řádky. Takových brýlatých nás asi bude víc :o)). Měj se moc hezky. H.

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...