motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

sobota 14. května 2016

Troškovka aneb Nebe v hubě...

Další z našich TOP rodinných receptů, které jsou u nás stálicí,
tak jako každoroční dovolená na Vysočině, kam Troškovku vozíme vždycky.
Podle letité knížky s recepty našeho oblíbeného Zdeňka Trošky-
proto "Troškovka"neboli klasicky - Bábovka...
Ale žádná dusivka, ale správná mokrá, co nedrhne v puse
a nepotřebujete k ní litr kávy  :-).


Zdeněk nezklamal, protože mimo desítek rychlých a zaručeně vyzkoušených receptů,
se dá celá knížka přečíst na jeden zátah jako povedené vyprávění s jídlem a o jídle...

Navíc si vždycky když bábovku tvořím, představím nekonečné hodiny u televize,
kdy v době, kdy naše děti byly mrňavé, byly u nás skoro každodenně na pořadu dne
legendární pohádky, podle dětí : "S Telinkou" a "Bez Telinky".
Prostě Princezna ze mlejna I. a II. / "r" v té době nemohly umět/...

Dokonalé pohádky s ještě lepšími písničkami, které děti zpívaly snad jako úplně první ze všech
 a které mmj.v mém podání vždy zaručeně zabraly jako nejlepší uspávanky,
když všechno ostatní selhalo.



Jako většina uvedených receptů je i ten na bábovku jednoduchý jako facka. 
Podle jeho: "Vraž do toho trochu toho a trochu toho, rychle, stručně, všichni znáte a úspěch zaručen"
Takže jednoduše:
Rozšlehat do pěny: 4 žloutky+ 25 dkg cukru, 
pak přidat 2 dcl oleje a stejné množství vody. 
přisypat 30 dkg pol. mouky, půl prášku do pečiva, vanilkový cukr, 
šťáva z půl citron-pomalu promíchat,
 nejdelší zdržení- ušlehat tuhý sníh ze zbylých bílků s trochou soli a opatrně zamíchat s ostatním.
Možno obarvit půlku těsta kakaem. 


Péct na cca 180st- asi hodinku.

Snad se dílo podaří a umluvíte formu, aby bábovka vyšla vždy kompletní :o).




 A jak říká pan režisér: "Stálou dobrou chuť a hrnečku,vař!"

7 komentářů:

  1. Zrovna dneska jsem pekla kefirovou:-), tak tuhle zkusim priste:-), mokre ja rada:-). Hezky den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj.žádná dusivka,vážně ;-) Hezké dny.H

      Vymazat
  2. Ahoj Hani. Buchta vypadá skvěle a podtrhuje to i krásná forma =o). Mám ji opsanou a určitě ji brzo vyzkouším. Krásný den přeje Ivana.

    OdpovědětVymazat
  3. Jooo a ti ptáčci jsou kouzelní. Vypadají jako živí. Můžu se zeptat, z kterého hnízda si je vyndala? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivi,děkuji moc.Forma je letitá,pořídila jsem si ji když jsem si před dvaceti lety zařizovala svoji domácnost.Jinou nemám,napekla za tu dobu už bábovek celou pekárnu ;-) .A ptáčky mám z návštěvy na mém milovaném Valašsku.Byli jak živí,nešlo je tam nechat :-).H.

      Vymazat
  4. Také jsem kdysi jednu doma měla, ale do paneláku se mi nějak nehodila, tak jsem jí darovala tetě, která je sbírá. Léta jsem nic takového nepostrádala, ostatně jako mnoho jiných věcí, které jsem v rámci "tehdejší zbytečnosti a nevyuželnosti " vyhodilad. Mimo jiné i skleněný tác na dort na nožičce =o(. Teď bych si nejraději nafackovala, ale už s tím nic nenadělám =o). Poslední dva roky trávím i hodně času s přítelem v domku za Prahou, a tam se prostě hodí jiné věci než do paneláku. Takže mu zase do domu nosím věci, které někdo vyhodí a nebo je najdu v lese =o). Naštěstí má pro mé "hobby" pochopení =o). I.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to já mám formu kameninu i když byt v paneláku.Ale srdce mám domečkové,kde jsem vyrostla a o chalupě jenom sním ;-)H

      Vymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...