motto: Žij okamžikem, protože ta chvíle kterou prožíváš, se už nikdy nedá zopakovat...

pátek 18. března 2016

Medvědi jistě nevědí ...

Že přímo v lese, třeba i u nás na jižní Moravě mají kámoše- jmenovce.
Nevědí, nevědí, že je to přímo Česnek medvědí...


Mám štěstí, že kousek od domu máme v lese už pár let hotové zelené medvědí koberce.
Dnes jsem zašla zkontrolovat, jestli už sluníčko vytáhlo ten poklad z listí.


Ještě budu muset minimálně týden počkat, ale stejně jsem neodolala a pár jich utrhla.


Je to jedna z úžasných bylinek, která je plná důležitých látek, 
které po zimně dokážou každého fajnově "nakopnout".
Tedy minimálně po rozkousání pár lístků byste byli schopni uzemnit dechem i toho Brtníka...
Každopádně prokázané jsou v česneku látky, které regulují činnost žaludku, podporují trávení,
 ničí střevní parazity, urychlují hojení ran , snižují krevní tlak, působí proti chřipce, astmatu.. 
no vždyť říkám, je to na kde co...



Navíc není potřeba žádná extra úprava, prostě najít, natrhat, omýt a sníst...
Podobně jako dneska já.


Pokud se mi hodně bude chtít, udělám za pár dní i medvědí pastu- moderně- pesto.
Jednoduše rozmixovat s olivovým olejem, trochu soli, možno přidat oříšky, kešu ...
Získám tak super mazání na maso na dušení nebo na gril.
Ve sklenici v lednici vydrží opravdu dlouho.
Případně je možno nakrájenou nať i zamrazit do polévek.



Bohužel čas tohoto lesního pokladu je velice omezený, 
vydrží maximálně měsíc v lese, pak bíle vykvete a tím ztrácí svoji medvědí sílu.
Potom listy zhnědnou a postupně se celá rostlinka ztratí,
 aby se ukázala ve své medvědí síle až zase za rok na jaře.
Tak jestli jej někde na jarních toulkách v listnatém lese najdete, 
neváhejte si pár listů tohoto pokladu natrhat.
Listy se dají samozřejmě i koupit na různých trzích, ale to není podle mě to pravé česnekové...





2 komentáře:

  1. Tak to je nadhera - takovy poklad hned za rohem:-). M.

    OdpovědětVymazat
  2. Takových pokladů tu máme spoustu,i proto jsem štastná za to, že jsem kde jsem...Fajnové dny jarní H.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za váš čas a chuť, přidat mi sem i pár řádků ...